Hollywood style Technicolor

Kopš kino (un arī fotogrāfijas) pašiem iesākumiem, autoriem ir bijusi vēlēšanās savas filmas veidot krāsainas, apejot tehnoloģiskos ierobežojumus.

Pirmais bija mēģinājums filmu pēc attīstīšanas izkrāsot. Tas bija neiedomājami darbietilpīgs roku darbs, tādēļ tā izmantojums bija visai ierobežots.  Kino pirmais komerciāli izmantotais krāsainais process bija britu Kinemacolor, bet kā nākošais bija Technicolor. Labs skaidrojums par Technicolor ir pieejams šeit. Pamēģināsim imitēt šo efektu.

Vienkāršāk izsakoties Technicolor bija divkrāsains, krāsas veidojās no sarkanā un zaļā, zilās krāsas nebija vispār. Tādēļ pats primitīvākais veids kā iegūt Technicolor līdzīgas bildes ir izsaukt Channel Mixer (kā komandu vai korekcijas slāni) un novākt zilo krāsu kanālu – Output Channel = Blue, Blue = 0%, Green = 80%. Un iegūstam apmēram šādu rezultātu:

Technicolor krāsu precīzai imitēšanai jālieto nedaudz sarežģītākas metodes, jo jāņem vērā, tajos gados izmantotajai negatatīvajai filmai bija pavisam citi parametri  nekā mūsdienu filmām. Bet kā parasti, sākam ar oriģinālo attēlu:

Technicolor filma bija neasāka (tas saistīts ar to, ka kadra izmērs bija mazāks, nepilnības filmu kontaktkopēšanā u.c.) Tādēļ padarīsim oriģinālo attēlu nedaudz mīkstāku. Šim nolūkam izmantosim metodi, kura jau šeit ir aprakstīta: High Pass softening. Nokopējam oriģinālu jaunā slānī, izmantojam filtru High Pass ar parametru 12 pix. Šim slānim pārklāšanās režīmu izvēlamies Soft Light ar caurspīdību 50%.

Padarīsim oriģinālo bildi vēl drusku sliktāku, mīkstinot krāsas: pārslēdzamies uz Background slāni, ar Ctrl+J izveidojam kopiju un ar filtru Gaussian Blur = 5 pix. padarām slāni neasu.

Tā kā šajā reizē strādājam tikai ar krāsu, tad pārklāšanās režīmu izvēlamies  Color ar caurspīdību 50% (šie procenti ir tikai aptuvenās vērtības, vēlāk tās var tikt koriģētas).

Un tagad esam gatavi iegūt Technicolor krāsas: izveidojam korekcijas slāni Channel Mixer,Output Channel=Blue, Green=100%, Blue=0%.

Krāsas esam ieguvuši, bet kontrasts ir par mazu, tādēļ izmantosim kādu, nedaudz eksotisku metodi, lai paaugstinātu kontrastu. Šim nolūkam izmantosim Black & White korekcijas slāni. Preset = High Contrast Red Filter.

Pārklāšanās režīms – Luminosity, caurspīdīgums 50% un divkrāsu Technicolor bilde ir iegūta!

Technicolor filmām nebija nekāda noteikta standarta, dažkārt vēl tika izmantoti krāsu filtri, tādēļ filmā krāsu toņi varēja variēties visplašākajās robežās. Arī mēs varam pamēģināt nedaudz iekrāsot rezultātu: Solid Color korekcijas slānis, pārklāšanās režīms Color Burn, caurspīdīgums 10%..15%. Krāsa šajā gadījumā ir izvēlēta R=200, G=255, B=50.

Tagad, lai iegūtu vēlamo rezultātu, nepieciešams piekoriģēt visus slāņu parametrus. Un te – rezultāts:

Vēl viens paraugs, ar nedaudz citiem slāņu parametriem:

Filmā “Aviators” arī ir izmantota Technicolor imitācija, tikai daudz augstākā līmenī.

Lai veicas!

Andris

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s